Przesyłki niestandardowe

21-10-2019

Nadanie przesyłki wcale nie musi być uporczywym i skomplikowanym procesem. Dbamy, aby to przewoźnik dopasował się do Waszych potrzeb, odbierając paczkę o dowolnej godzinie, każdego dnia. A co w sytuacjach, gdy przesyłka jest niestandardowa? Nic się nie zmienia – kurier przybędzie w odpowiednim pojeździe, aby pomieścić potencjalnie większe opakowania lub te o nieregularnych kształtach czy zawartości. Jeżeli macie jakiekolwiek wątpliwości sprawdźcie informacje zamieszczone poniżej – odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania oraz przedstawiamy wytyczne firm kurierskich.

Kiedy przesyłka przestaje być regularna?

Odpowiadając najprościej na to pytanie: gdy jakikolwiek jej aspekt (wygląd, kształt, wymiar, zawartość) odstaje od normy. Przykładowo najbardziej regularną przesyłką jest ta o kształcie prostopadłościanu, którego każdy bok nie przekracza wymiarami 100 centymetrów. Wewnątrz znajduje się wytrzymały acz lekki towar, niewymagający specjalnej obsługi ze strony kuriera czy centrum logistycznego.

Aby paczka stała się niestandardowa wystarczy, że nie zgadza się z którymkolwiek z powyższych założeń.

Wytyczne wybranych firm kurierskich

Choć wyznaczyliśmy uniwersalne wytyczne, na podstawie których można określić czy paczka jest niestandardowa, każda firma kurierska posiada swoje własne wymagania, a w tym między innymi:

  • DHL – jeżeli przesyłka:
    • posiada nieregularny kształt,
    • posiada wystające elementy,
    • posiada naklejkę „SZKŁO” lub „GÓRA”,
    • posiada towar wewnątrz wymaga dodatkowej obsługi kuriera bądź ma charakter płynny.
  • InPost Kurier – jeżeli przesyłka:
    • posiada sumę wymiarów przekraczającą 220cm,
    • posiada kształt owalny lub cylindryczny czy inny nieregularny,
    • posiada wystające części.

Jakie ma to przełożenie na koszty?

Oczywiście wszystko zawsze sprowadza się do pieniędzy, z czego doskonale zdajemy sobie sprawę. Przesyłki niestandardowe często kosztują więcej niż ich regularne odpowiedniki, dlatego cena rzeczywiście może okazać się wyższa. Poznacie ją już podczas wypełniania naszego formularza, jednak warto pamiętać, że to, co zostanie tam wpisane nie jest ostatecznym wyznacznikiem kosztów. Przewoźnik przy odbiorze paczki również weryfikuje wszystkie dane, a wszelkie niezgodności mogą wiązać się z naliczeniem dodatkowej opłaty.

Ponadto istnieje możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia, które przydaje się w szczególności w przypadku paczek z delikatną zawartością.

„Zabroniona” nie oznacza „niestandardowa”

Jak wspomnieliśmy wyżej, przesyłki zawierające towar łatwo ulegający uszkodzeniu wliczają się do tych niestandardowych. Jednak warto pamiętać, że jeżeli zawartość należy do listy przedmiotów zabronionych, nie zostanie przewieziona do wybranego miejsca. Wśród takich produktów znajdują się: zwierzęta, rośliny, broń, silniki, gotówka, szczątki ludzkie czy narkotyki. Pełną listę można poznać po skontaktowaniu się z naszym biurem obsługi klienta – warto również skorzystać z tej możliwości w przypadku niepewności.

Jak zamówić kuriera?

Proces zamawiania kuriera poprzez nasz serwis jest wyjątkowo prosty – również w przypadku przesyłek niestandardowych. Wystarczy wybrać przycisk „Zamów kuriera” widoczny na samej górze strony, wybrać przewoźnika oraz wypełnić formularz zgodnie ze stanem faktycznym. W sekcji dotyczącej parametrów należy pamiętać o zaznaczeniu opcji „Opakowanie niestandardowe (kształt owalny, nieregularne kształty, wystające elementy)”. Na koniec wystarczy postępować zgodnie z przedstawionymi instrukcjami i oczekiwać na przybycie kuriera w wyznaczonym wcześniej terminie.

Czy Wasza paczka jest niestandardowa?

Podsumowując, jeżeli nie jesteście pewni czy Wasza paczka należy do tych niestandardowych odpowiedzcie sobie na poniższe pytania:

  • Czy jest niewielka?
  • Czy z którejkolwiek strony wystaje jakaś część?
  • Czy jest potencjalnie zbyt ciężka?
  • Czy zawartość można łatwo uszkodzić?

 

Jeżeli na którekolwiek z tych pytań odpowiedzieliście „Tak” to Wasza przesyłka zdecydowanie nie kwalifikuje się do regularnych. A w razie wątpliwości wystarczy skontaktować się z naszym biurem obsługi klienta – chętnie odpowiemy na wszelkie pytania.

 

powrót

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.